JULEGAVER BYTTES FREM TIL OG MED D. 10 JANUAR 2025

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for www.egesgave.dk for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.

www.egesgave.dk er ejet af :

Gitte Jessen
Karrebækvej 500 
4700 Næstved 
CVR: 32807488
55 72 36 25
gitte@egesgave.dk

1. Priser og kontrakter

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusiv 25 % moms. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

2. Betaling

Egesgave.dk modtager betaling med Dankort, Visadankort, Mastercard, Maestro, Visa Eletron og MobilePay. Alle betalinger foregår gennem Epay krypterede SSl betalingssystem for sikker og fortrolig betaling. 

Beløbet hæves først på dit kort når varen afsendes eller afhentes på lageret.
Der tages ikke gebyr for betaling med kreditkort.
Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Bankoverførsel

Du overfører total beløbet, som fremgår af din ordrebekræftigelse til Egesgave.dk's konto i Arbejdernes Landsbank. Vi afsender din bestilling lige så snart vi har registreret din indbetaling i vores bank.

Ved bank overførsel benyttes konto nr. 5355 0000323585 Skriv ordre nr. på overførslen.

Du modtager en mail fra os, når dine varer er sendt.

3. Bekræftelse

Efter du har afgivet din ordre vil du modtage en ordre bekræftigelse fra Egesgave.dk til den e-mail adresse du har skrevet. Tjek din spammappe hvis ordre bekræftigelsen ikke er kommet. Oplever du stadig problemer med at finde din ordre bekræftigelse, så ring eller skriv til os og vi sender den igen.
www.egesgave.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til dig.

4. Levering

Pakker uden omdeling koster 49,- DKK. Pakker med omdeling koster 69,- DDK.
Fri fragt ved køb over 499,- DKK.

Vi ekspederer alle ordre så hurtigt vi kan. Så enten kommer din pakke afsted samme dag eller dagen efter bestillingen. Vi sender alle pakker med PostNord og vi sender fra vores lager alle hverdage i ugen. Forvent en leveringstid på 1 - 3 hverdage.

Når din pakke ankommer til et pakke udleveringssted, som du selv har valgt.
Så modtager du en SMS og/eller email om at pakken ligger klar til afhentning fra PostNord.

Ved bank overførsel sender vi først pakken, når betalingen er registreret i banken.

Det er dit ansvar at oplyse den korrekte adresse, ligesom det også er dit ansvar som kunde, at der er postkasse eller brevsprække med korrekt navn på. Så posten kan aflevere pakken til den korrekte modtager. Hvis pakken returneres til Egesgave.dk pga. manglede eller forkerte oplysninger som navn og adresse, så er det dit ansvar at betale for fragt, ekspeditions gebyr og evt. for at få pakken tilsendt igen.

5. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Egesgave.dk. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter du har modtaget dine varer. Du skal inden 14 dage efter du har modtaget dine varer, give os besked om du ønsker at fortryde dit køb.

Beskeden kan gives via e-mail til gitte@egesgave.dk på telefon 55 72 36 25 eller på standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst på siden og som er vedhæftet din ordrebekræftelse. Hvis du har købt flere varer i en ordre, kan du fortryde en eller alle varene. Bemærk, at du ikke får tilbagebetalt leveringsomkostninger, hvis du alene fortryder en del af dit samlede køb.

Du kan ikke fortryde købet ved IKKE at afhente din pakke eller at nægte modtagelse af varen, uden at give os besked om det.

Vi anbefaler at alle varer returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Hvis emballagen mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, hvis forringelsen skyldes anden håndtering af varen end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Er varen værdiforringet og skyldes det din håndtering, vil du risikere kun at få en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Varer der returneres skal ledsages af original ordrebekræftelse og leveres uden omkostninger for www.egesgave.dk. Du kan også bytte til anden vare, her er proceduren den samme: send retur, vedlagt seddel med hvad du ønsker i stedet.

6. Returnering

Din ordre skal returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter at du har givet besked om at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale for at sende varen retur, og du er selv ansvarlig for skader under forsendelsen, herunder at den er pakket forsvarligt ind. Vi anbefaler, at du får en fragtkvittering med track & trace ved returneringer. Vi accepterer ikke returneringer pr. efterkrav eller lignende.

Varen skal sendes til:

Egesgaves Brugskunst
Karrebækvej 500
4700 Næstved

Alle produkter, der returneres til www.egesgave.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

www.egesgave.dk anbefaler, at varen returneres via PostNord og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til www.egesgave.dk. Yderligere har du som kunde mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Når vi har modtaget de returnerede varer, behandles din returnering hurtigst muligt. Vi returnerer beløbet så hurtigt som muligt. For at eliminere risikoen for svindel tilbageføres betalingen til det kort du brugte da du købte varerne. Handler du som erhversdrivende tilbydes du samme fortrydelsesret.

6. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at fejlen ikke skyldes den måde du har håndteret varen på.

Hvis din reklamation er berettiget, betaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk derfor at få dokumentation for fragten retur til os. Bemærk, at vi ikke modtager pakker pr. efterkrav.

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles www.egesgave.dk inden rimelig tid efter at fejlen er opdaget. Reklamerer du inden for 2 måneder vil din reklamation altid være rettidig. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post til vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til www.egesgave.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af www.egesgave.dk

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. www.egesgave.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af www.egesgave.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

7. Klageadgang

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål eller du vil klage over en vare, dit køb. Anbefaler vi, at du retter henvendelse til gitte@egesgave.dk Lykkedes det ikke at finde en løsning, kan du klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til center for klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes hvis du vil indgive en klage. Det er specielt relevant - hvis du som forbruger er bosiddende i et andet EU-land. Du kan indgive din klage her https://commission.europa.eu/index_da Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webmaster@egesgave.dk. Du kan klage til begge instanser.

Persondatapolitik

De personoplysninger vi indsamler, er forskellige informaitioner der kan henføres til dig, når du besøger vores website, tilmelder dig nyhedsbrev, opretter en kundekonto, gennemfører et køb eller sender os spørgsmål m.m.

Vi passer godt på disse persondata og beder kun om den mest nødvendige information til at opfylde en aftale med dig. og har kun samarbejde med partenere der overholder persondata forordningen.

Når du handler hos os har vi brug for følgende personoplysninger, for at kunne levere varer til dig :

Navn - Adresse - telefonnr. - email adresse

Du kan til enhver tid få oplysninger om hvilke person data vi har om dig hos os.

Vi henvender os kun til dig på telefon eller pr. mail, hvis det er i forbindelse med en ordre du har lagt hos os eller hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, som du til enhver tid kan afmelde dig igen.

Tidsrummet

Diverse oplysninger bliver opbevaret efter den gældende lovgivning og vi sletter dem når der ikke mere er grundlag for at lagre dem. Der er forskel på de forskellige data feks. Gemmer vi fakturaen i min. 5 år som regnsskabsloven siger vi skal – Diverse mails ang. Forespørgsler og jobansøgninger gemmes i max. 2 år. Derfor finder du ikke et min eller max, da der er forskellige grundlag for hvornår de forskellige data skal slettes.

Videregivelse af persondata

For at shoppen skal kunne fungere korrekt er der visse oplysninger der kommer videre til en tredjepart feks. ved klik på sociale medier, nyhedsbrev – ved levering m.m.

Post Nord er nød til at have dine data som navn, adresse, telefon og email for at varen skal kunne komme frem til dig. Dette er en proces som går igennem Post Nords system, Pacsoft online som integreres af Unifaun.

Webshoppen har vi hos Shoporama, derfor vil alle vores persondata blive opbevaret på Shoporama's servere.

Vi samarbejder om markedsføring af vores webside med affilliate netværket Partner-ads. I den forbindelse sender vi ordrenumre og ordretotaler / leadnumre til Partner-ads som er en nødvendig del af samarbejdet, så de kan beregne og betale provision til de affiliate partnere som laver markedsføring for os. Ingen deciderede personlige oplysninger sendes til Partner-ads. Vi har givet Partner-ads lov til at opbevare og behandle de nævnte data i overensstemmelse med deres persondatapolitik.

Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev som vi sender fra Mailchimp. Er de nød til at have din mail adresse for at du kan modtage nyheder og tilbud fra os. 

Vi bruger regnskabs systemet Dinero, hvor din ordre automatisk sendes til efter et køb. De opbevarer og behandler dine data i overensstemmelse med lovgivningen.

Egesgaves Brugskunst / www.egesgave.dk har indgået databehandleraftaler med disse 3 parts, som garanti for at de behandler dine persondata efter den gældende lovgivning.

Dataansvarlig

Den dataansvarlige hos www.egesgave.dk - Egesgaves Brugskunst er Gitte Jessen, Karrebækvej 500, 4700 Næstved - Danmark.

Rettigheder

Du har ret til at få oplyst hvilke data vi har om dig og du er også berettiget til at få disse data ændret og eller slettet. Derudover kan du tage kontakt til Datatilsynet, hvis du vil klage over vores behandling af dine persondata.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gør sig gældende)

Til:

Egesgave Brugskunst
Karrebækvej 500
4700 Næstved
gitte@egesgave.dk

Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare/varer.

_______________________________________________________________________________________________________

Ordrenr:_______________________________________________________________________________________________

Dit navn:_______________________________________________________________________________________________

Din adresse:____________________________________________________________________________________________

Din underskrift:_________________________________________________________________Dato:_____________________

Underskrift kun hvis formularens indhold meddeles på papir.

 

Handelsbetingelserne er sidst opdateret d. 9 oktober 2023